سه‌شنبه 28 حمل 1403 برابر با Tuesday, 16 April , 2024

جلسه توجیهی با محصلان، الزامات، باید ها و نباید ها در روز دوشنبه تاریخ 21/6/1401 از سوی دانشکده حقوق و علوم سیاسی در دو تایم صبح و بعد از ظهر برگزار گردید. در این جلسه، ریاست محترم دانشگاه جناب آقای دکتر حبیبی، ریاست دانشکده حقوق و علوم سیاسی، آمرین محترم دیپارتمنت حقوق و علوم سیاسی و جمعی از اساتید این دانشکده حضور داشتند. حضور با شکوه محصلان و استقبال آنان بخصوص در تایم صبح کم نظیر بود.
اجرای این برنامه را دانشجوی گرامی جناب آقای انوری بر عهده داشتند و جلسه با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط قاری احمد آسف آغاز گردید ؛ سپس جناب آقای دکتر حبیبی ریاست دانشگاه به ایراد سخنرانی پرداختند، ایشان با تأکید بر جایگاه علم و سواد آموزی بر اهمیت بی نظیر آن تأکید نمودند و فرمودند مشکلات دوران تحصیل مقطعی و زود گذر می باشد ولی غفلت از تحصیل پشیمانی ابدی را بدنبال خواهد داشت.
ایشان در بخشی دیگر از سخنان خود محصلان را به تلاش بیشتر در امر تحصیل دعوت نمودند و فرمودند امروزه ملاک سواد آموزی از نظر یونسکو تغییر پیدا کرده است و محصلان باید خود را با معیارهای جدید تطبیق دهند. ایشان تأکید نمودند که پوهنتون خاتم النبیین با ارائه ی خدمات معیاری در کنار محصلین خواهد بود و محصلین با استفاده از این فرصت ها باید بیشترین بهره را ببرند. انتخاب استاد راهنمای برای هر صنف به منظور ارتباط بیشتر با محصلان یکی دیگر از مسائلی بود که ریاست محترم دانشگاه به آن اشاره نمودند.
استاد معرفت،‌آمر دیپارتمنت حقوق یکی از سخنرانان برنامه ضمن توضیح در مورد لوایح انضباطی دانشگاه خطاب به دانشجویان گفت: « وجود نظم در زندگی انسانها در همه امورات حایز اهمیت است. اهمیت نظم هم مبنای دینی دارد و هم مبنای جامعه شناختی، انسان شناختی و هستی شناختی. اگر نظم را از جهان هستی سلب نماییم،‌ چیزی از عالم خلقت باقی نمی‌ماند. اگر نظم را از جامعه انسانی برداریم. جامعه ماهیت انسانی خود را از دست خواهد داد. همین‌طور اگر نظم را از زندگی هر انسانی حذف نماییم، انسان به اهداف متعالی و کمالات انسانی دست نخواهد یافت». وی هم‌چنان اشاره نمود که: «رعایت نظم در کلیه امورات زندگی فردی و اجتماعی، به‌خصوص در زندگی تحصیلی برای دانشجویان حقوق که فلسفه تحصیل و رشته‌ی تحصیلی شان تأمین نظم اجتماعی و برپایی عدالت در جامعه است ضروری‌تر پنداشته می‌شود».
سخنران سوم این جلسه جناب آقای دکتر کریمی ریاست دانشکده حقوق و علوم سیاسی بود که به موضوع سیستم کریدیت پرداختند و این سیستم را با توجه به آخرین اصلاحات اعمال شده از سوی وزارت تحصیلات برای محصلان تشریح نمودند. ایشان با توجه به حضور محصلان جدید الورود علاوه بر اشاره به فواید و ویژگی های سیستم کریدیت مقررات آن را به صورت کامل به بحث گرفتند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *