یکشنبه 2 ثور 1403 برابر با Sunday, 21 April , 2024
به مناسبت 28 صفر سالروز رحلت جانگداز پیامبر گرامی اسلام (ص) و شهادت سبط اکبرش حضرت امام حسن مجتبی (ع) از سوی کمیته‌های فرهنگی؛ اقتصاد، حقوق و علوم سیاسی پوهنتون خاتم النبیین (ص) شعبه غزنی با همکاری کمیته اصلی فرهنگی در سطح پوهنتون و انستیتوت علوم صحی خاتم النبیین (ص)، سمینار علمی – فرهنگی با عنوان «حجاب و عفاف از دیدگاه پیامبر گرامی اسلام (ص)» در روز چهارشنبه 22/6/1402 در سالن ابوریحان برگزار گردید. این نشست علمی که با حضور ریاست محترم و اساتید دانشگاه و انستیتوت علوم صحی و همچنین محصلین برگزار گردید.
این مراسم در ابتدا با تلاوت آیاتی چند توسط یکی از خواهران آغاز گردید. در ادامه جناب آقای دکتر سجادی رئیس عمومی پوهنتون خاتم النبیین (ص) سخنان خویش را با عنوان «آثار سیاسی و اجتماعی حجاب و عفاف» به صورت آنلاین بیان داشته، افزودند، مسئله حجاب و عفاف از دیدگاه لیبرالیستی و دینی مطرح می‌باشد و هرکدام می‌تواند دارای اثرات سیاسی و اجتماعی باشد. ایشان افزودند مسئله حجاب و عفاف از نگاه دینی می‌تواند سه اثر مثبت در جامعه و اجتماع داشته باشد.
سخنران بعدی جناب آقای دکتر محمد ابراهیم شمس ناتری دانشیار حقوق کیفری دانشگاه تهران و مدرس حوزه علمیه قم از ایران بود که به صورت آنلاین در موضوع «نقش بعثت در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف» به صورت مفصل صحبت کردند. سپس جناب آقای داکتر میا نظامی یکی از اساتید انستیتوت علوم صحی پیرامون بررسی تأثیر حجاب و عفاف در عصر حاضر صحبت و تاکید کردند که خانواده پیامبر گرامی اسلام (ص) و اهلبیت آن حضرت به خصوص حضرت فاطمه زهرا (س) به شدت ملتزم به رعایت حجاب و عفاف بودند و دیگران را نیز سفارش می‌کرد. در نهایت مجددا دکتر مهدوی ضمن جمع بندی سمینار که توسط سخنرانان ارائه گردید، بیان داشتند که حجاب مربوط به پوشش ظاهری زنان و عفاف مربوط به درون و نفس پاک زنان می‌شود که باعث کاهش فساد اخلاقی شده و تأثیر مثبت در جامعه اسلامی می‌گذارد. وی تاکید کرد که حجاب و عفاف تأثیر متقابل و رابطه دو سویه داشته و باید زنان جامعه مسلمان از هر دو ویژگی برخوردار باشد.
در پایان این مراسم تعدادی از دانشجویان انستیتوت دکلمه و اشعار در زمینه حجاب و عفاف ارائه نمودند؛ این مراسم با دعائییه اختتامیه جناب آقای دکتر حبیبی ریاست محترم دانشگاه خاتم النبیین (ص) به پایان رسید.
 
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *