شنبه 1 ثور 1403 برابر با Saturday, 20 April , 2024

آمریت انکشاف مسلکی، دانشکده اقتصاد و مرکز مشاوره و کاریابی سمینار علمی نقش یادگیری مهارت‌ها در اثر بخشی و کارآیی سازمان را در مورخه 10/8/1402 در سالن ابوریحان با حضور اساتید گرانقدر، کارمندان و دانشجویان با اجرای آقای محمد فیاض فضلی برگزار کردند. این سمینار علمی با تلاوت آیات از کلام الله مجید توسط قاری محترم جناب آقای خالد اسلمی آغاز گردید.
ابتدا جناب آقای دکتر حبیبی ریاست محترم دانشگاه پیرامون اهمیت مهارت نیروی انسانی در سازمان صحبت کرده و افزودند: برای یک کارمند و دانشجویانی که در آینده کارمند خواهد شد لازم است که مهارت‌های اخلاقی، مهارت‌های تعاملی، مهارت‌های خلاقانه و کارآفرینی، مهارت‌های مدیریت زمان و تشکیل کارگروه‌های تیمی را فرا گیرند. در ادامه جناب آقای دکتر محمد اسحاق مهدوی آمر انکشاف مسلکی و کدر علمی دانشکده اقتصاد ضمن خوش‌آمدگویی به حاضرین، به اهمیت و جایگاه سازمان در حکومت‌داری خوب اشاره کردند. وی در بخش از سخنان خویش ضمن اشاره به این‌که حکومت‌ها متشکل از بسیاری از سازمان‌ها و اداراتی است که در اقتصی نقاط کشور از حکومت مرکزی نمایندگی می‌کنند، افزودند عملکرد خوب آنان حکومت‌داری خوب را به نمایش می‌گذارند. وی با برشماری تعدادی از ویژگی‌های سازمان و مدیریت خوب، خاطر نشان کردند که از این جهت جایگاه سازمان و مدیریت در حکومت‌داری خوب بسیار برجسته می‌باشد. سپس جناب آقای دکتر محمد یوسف رضایی آمر دیپارتمنت دانشکده اقتصاد ضمن بیان نظریات مختلف پیرامون سازمان و مدیریت، نقش یادگیری مهارت‌‌ها در اثر بخشی و کارآمدی سازمان را به تفصیل تبیین کردند. جناب داکتر محمد یوسف رضایی در ادامه صحبت های خود ضمن بررسی مفهوم و ماهیت اثربخشی و کارایی به نقش مهارتهای انسانی، مهارتهای ادراکی و مهارتهای تخنیکی پرداخت. نخست مفهوم و ماهیت مهارت‌هایی انسانی، ادراکی و تخنیکی را مورد تشریح قرار داد سپس ویژگی‌های مهارتها را مورد تحلیل و بررسی قرار داد و پس ازان راه های بهبود مهارت های انسانی، ادراکی و تخنیکی را مطرح نمود. سر انجام یاد آور شد که مهارتهای انسانی از جهت انکشاف ابعاد روانی و اجتماعی نیروی کار باعث اثر بخشی و کارایی سازمان می گردد. و مهارت هایی ادراکی از جهت درک نیازهای محیط و افزایش قدرت تحلیل و پردازش نیروی کار باعث اثر بخشی و کارایی سازمان می گردد. و مهارتهایی تخنیکی از جهت استفاده از اصول و روش‌های علمی انجام کار باعث بهره وری سازمان می گردد.
در پایان جناب آقای دکتر سید محمد تقی هاشمی آمر مرکز مشاوره و کاریابی پوهنتون خاتم النبیین (ص) ضمن تأکید بر نقش مهارت‌ها در اثر بخشی و کارآمدی سازمان، دو معیار امانتدری و سلامت جسم برای کارمندان سازمانی با نگاهی به آیات قرآن بیان داشتند. ایشان با اشاره به معیارهای امانتداری، علمی و سلامت جسمی کارمندان از نگاه دینی به داستان حضرت موسی و حضرت شعیب و حضرت یوسف نیز اشاره کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *