شنبه 1 ثور 1403 برابر با Saturday, 20 April , 2024

من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق
مراسم گرامیداشت روز جهانی معلم در پوهنتون خاتم النبیین شعبه غزنی
روز پنجشنبه ۱۳ میزان ۱۴۰۲ محفل گرامی داشت روز جهانی معلم با حضور ریاست عمومی پوهنتون خاتم النبیین (ص) جناب دکتر سجادی، ریاست پوهنتون خاتم النبیین(ص) شعبه غزنی جناب دکتر حبیبی، معاونین، رؤسای دانشکده ها و اساتید محترم عضو هیأت علمی در دفتر ریاست پوهنتون خاتم النبیین شعبه غزنی برگزار گردید. در این محفل صمیمانه که با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط استاد فصاحت آغاز شد، دکتر حبیبی در ابتدا روز بزرگداشت از مقام شامخ معلّم و استاد را خدمت همه اساتید معزّز کشور به ویژه اعضای کدر علمی و اساتید پوهنتون خاتم النبیین (ص) تبریک و تهنیت عرض نموده و فرمودند امید است بتوانیم با همکاری کارکنان خدوم و دانشجویان عزیز پوهنتون و بهره‌گیری از عزم استوار، تلاش مخلصانه و هدفمند شما خوبان، جایگاه پوهنتون را در رشد و پیشرفت کشور، ارتقاء بخشیده و موجبات سرافرازی و آبادانی بیشتر کشور عزیزمان را فراهم سازیم.
دکتر حبیبی در ادامه جایگاه اساتید و معلمین را در ادبیات دینی مورد اشاره قرار داده و فرمودند : شما می توانید بدون داشتن ساختمان دارای یک مدرسه، دانشکده یا پوهنتون باشید، حتی بدون کتاب و قلم و میز و تخته سیاه؛ اما بدون معلم، نمی توانید مدرسه، دانشکده یا پوهنتون داشته باشید.
وی اضافه نمود: انسان بخاطر زندگی مدیون پدرش است، اما بخاطر درست زندگی کردن مدیون معلم خود است.
بنابراین، در این روز خجسته، من به گرمی به شما اساتید گرانقدر درود می فرستم.
ایشان در بخش دیگری از صحبتها، شرایط و ویژگیهای معلم و نیز شرایط حساس جامعه را مورد بحث قرار داده و حضور اساتید را مایه امیدواری و برای مردم دلگرم کننده توصیف نمود.
بعد دکتر سجادی از طریق اسکایپ به جلسه پیوسته و ضمن تبریکی روز جهانی معلم به اساتید، بزرگترین افتخار اساتید را حرکت در مسیر اهداف پیامبر گرامی اسلام که هدایت جامعه باشد عنوان نمود و تبیین رسالت رسول گرامی را برای اساتید و روشنفکران مسلمان یک وظیفه توصیف کرد. تبیین سیره و رفتار عملی رسول گرامی جهت تبیین آموزه ها و اهداف اسلام، تبیین اندیشه های وحدت طلبانه، اعتدالگرایانه و احترام به تنوع و کثرت گرایی در فهم و تفسیر مسائل فقهی و بعضا اخلاقی را از دیگر وظایف اصلی و مهم اساتید ارزیابی نمود.
دکتر سجادی در ادامه صحبتها تربیت اسلامی فرزندان کشور را از اهداف و رسالتهای پوهنتون خاتم النبیین(ص) بیان داشته و اضافه نمودند که یکی از نقاط امتیاز پوهنتون خاتم النبیین این است که ما از همان اول تأکید داشتیم، راه عبور کشور از بحرانهای چندلایه و رسیدن به توسعه و شکوفایی تکیه و تلاش بر روی دو نکته است: دانش و تعهد. امروزه ما با همکاری شما در همین مسیر سیاستگزاری نموده و دانش تخصصی همراه با تعهد را برای فرزندان کشور ارائه می کنیم. ایشان در بخش پایانی صحبتها اساتید را مصداق واقعی مجاهدان در راه خدا توصیف نمود که جامعه را با نور علم و ایمان منور می سازد و با نفاق و شقاق مبارزه میکند.
در ادامه دکتر موسوی نماینده اساتید، وضعیت علمی و اساتید در پوهنتون خاتم النبیین شعبه غزنی را بیان نموده و از حضور و صحبتهای ارزشمند ریاست عمومی پوهنتون در این نشست و نیز از صحبتهای ریاست محترم شعبه غزنی این پوهنتون سپاسگزاری نمود.
پایان بخش این نشست هدایایی بود که از سوی ریاست محترم شعبه غزنی پوهنتون خاتم النبیین (ص) تدارک دیده شده و به اساتید محترام اهدا گردید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *