یکشنبه 16 ثور 1403 برابر با Sunday, 5 May , 2024

پوهنتون خاتم النبیین (ص) افتخار دارد که از همان آغاز فعالیت اهتمام جدی به تحقیق، پژوهش و پژوهشگر را سرلوحه کار خویش قرار داده و تحقیق را به عنوان یک مأموریت اساسی آکادمیک، در کنار تدریس و فعالیت های آموزشی، برای اساتید خویش تعریف نموده است و در راستای برآوردن نیازهای فکری، علمی و دینی کشور بر پژوهش های کاربردی، بنیادی و راهبری تأکید نموده است.

در راستای اجرایی ساختن این سیاست و مأموریت، رئیس محترم پوهنتون خاتم النبیین (ص) شعبه غزنی جناب دکتر خادم حسین حبیبی، کتاب ارزشمند حقوق جزای عمومی (۱) را که به صورت علمی و اکادمیک به رشته تحریر درآورده است در اختیار اساتید، محققان و علاقه مندان مباحث حقوقی و قضایی کشور قرار داده است. آنچه اهمیت این اثر را مضاعف می کند، علاوه بر فقدان و فقر آثار علمی مکتوب مشابه در کشور، مطابقت آن با نصاب تحصیلی وزارت تحصیلات عالی، کد جزا و فقه اسلامی است. ضمن اینکه تنظیم و تألیف آن به صورت درسنامه، کمک شایانی خواهد بود برای محصلان عزیز و اساتید فرهیخته این رشته علمی؛ به خصوص که پس از سال ها تدریس، تجربه و تحقیق مطالب و موضوعات مورد نظر به صورت روان و علمی به نگارش در آمده است.
معاونین، اساتید و کارمندان پوهنتون خاتم النبیین شعبه غزنی، ضمن تبریک این دستاورد باافتخار علمی به نویسنده محترم جناب دکتر حبیبی، خانواده بزرگ پوهنتون خاتم النبیین و جامعه علمی کشور، از نویسنده محترم به خاطر این خدمت ماندگار به جامعه علمی و قضایی کشور سپاسگزاری به عمل می آورد.
 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *