چهارشنبه 5 ثور 1403 برابر با Tuesday, 23 April , 2024

تدارک سفرهای تفریحی – فرهنگی به منظور ایجاد نشاط روحی اساتید و افزایش سطح شناخت آنها نسبت به اوضاع علمی – فرهنگی و مناطق تاریخی و دیدنی ولایات مختلف کشور از سیاست های همیشگی پوهنتون خاتم النبیین شعبه غزنی است. در راستای عملیاتی سازی این سیاست، امسال (۱۴۰۳) سفر تفریحی – فرهنگی اساتید محترم به ولایات شمال کشور منظور شده و عصر روز یکشنبه، ۱۹ حمل ۱۴۰۳، با حرکت اساتید محترم از غزنی به سمت کابل آغاز شد و با عبور از گذرگاه سالنگ از برخی مراکز علمی – فرهنگی و مناطق دیدنی شهرهای پلخمری، ایبک (مرکز ولایت سمنگان)، مزار شریف، شبرغان، سرپل و شهرک بندری حیرتان بازدید به عمل آمد و با تعدادی از علما، طلاب و محصلان این شهرها دیداری صورت گرفته و در مورد اوضاع فرهنگی و اجتماعی این مناطق و راه های تقویت حس همگرایی و تقویت اخوت اسلامی در جامعه صحبتهایی صورت گرفت. این سفر عصر روز جمعه، سوم روز عید سعید فطر، مورخ ۲۴/۱/۱۴۰۳ با حرکت اساتید از کابل به سمت شهر غزنی، پایان یافت.

در مجموع، در این سفر مناطق و اماکن زیر مورد بازدید قرار گرفت:

در ایبک(مرکز ولایت سمنگان): تخت رستم، غارهای متعدد اطراف آن  و مسجد کندل خان

در مزار شریف: زادگاه و خانه پدری مولانا جلال الدین بلخی، ساختمان حرم منسوب به امام علی (ع) و معروف به روضه سخی، کتابخانه روضه مبارک، مقبره رابعه بلخی، پارک باغ عمومی و چهارده چنار سخی، مدرسه علمیه امام صادق با مدیریت شخصیت فعال و فهیم حضرت حجه الاسلام زکی ترکمنی، مقبره میر نظام الدین اولیا، چوک اسپها که به نام چوک قدس مسمی شده است، مسجد خاتم الانبیا( مسجد سه دکان) و دشت شادیان،

در شبرغان: مسجد جامع زیبای شهر شبرغان و  مدرسه علمیه اهل بیت(ع) با مدیریت حجت الاسلام رحیمی،

در سرپل: مرقد مطهر امامزاده يحيی‌بن‌زيد(ع) و مدرسه علمیه مرحوم آیت الله عالمی بلخابی با مدیریت حجت الاسلام عالمی،

در حیرتان: چشمه آب گندیده، کانال قوش تپه، شهرک مرزی حیرتان و رودخانه جیحون،

در پلخمری: مسجد ولیعصر جوی شیر، مدرسه ثقلین و مسجد امام زمان با مدیریت شخصیت خلیق حضرت حجه الاسلام و المسلمین حاج آقای هاشمی و مسجد امام سجاد قشلاق پلخمری با امامت حجه الاسلام قاری جعفری.

نکته. این سفر یک هفته ای که همزمان بود با تعطیلات سعید عید فطر، با مدیریت جناب استاد دکترمحمد یوسف رضایی نماینده اساتید و برنامه های علمی فرهنگی جناب استاد دکتر سید بسم الله مهدوی آمر محترم فرهنگی و با محبت و همراهی اساتید گرانقدر جناب دکتر محمد اسحاق مهدوی، دکتر سید محمدتقی هاشمی، دکتر محمد جوادصمیمی، استاد رمضانعلی فصاحت، استاد دکتر غلامرضا کریمی، استاد محمد جلیل کریمی و استاد داکتر علی شریفی، به سلامتی و به صورت موفقانه ای پایان یافت.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *