شنبه 1 ثور 1403 برابر با Saturday, 20 April , 2024

روز دانشجو فرصت است برای پاسداری و تکریم از مقام و منزلت دانشجویانی که مجدانه در مسیر علم اندوزی از هیچ سعی و تلاشی دریغ نمی ورزند و برای شکوفایی شخصیت علمی خویش و توسعه و آبادانی کشور مسئولانه سعی و کوشش می نمایند و در برابر تمام نابسامانی های زندگی سخت دانشجویی تمام‌قد ایستاده و تا آخرین قدرت دست از تحصیل و اهداف تحصیلی بر نمی دارند؛ با بصیرت و آگاهی سیاسی و اجتماعی با سوء استفاده گرایان مغرض و تفرقه جو مبارزه نموده و همدلی و همگرایی را به عنوان یک اصل اسلامی بیش از پیش پاس می دارند.

بر این اساس آمریت فرهنگی دانشگاه خاتم النبیین(ص) شعبه غزنی محفل گرامیداشت از روز جهانی دانشجو را دوشنبه 28 عقرب ۱۴۰۲ در سالن اجتماعات ابوریحان با اشتراک ریاست دانشگاه جناب دکتر حبیبی، معاونت‌ها، رؤسای دانشکده ها، اساتید، کارمندان و تعداد کثیری از دانشجویان برگزار نمود. این برنامه که توسط آقایان مسلم رسولی و فتاح محمد افغان گردانندگی گردید، با تلاوت چندی از آیات کلام الهی توسط قاری محترم جناب آقای عابدین منتظری آغاز شد. در ادامه آمریت دیپارتمنت حقوق جناب استاد محمدرضا معرفت ایراد سخن نموده و بیان داشتند که: دانشجویان موتور محرک یک جامعه می باشند. آنها با تلاش، سعی و کوشش می توانند آینده درخشان را برای یک جامعه رقم بزند. استاد معرفت در بخش دیگری از صحبت ها به تمامی دانشجویان توصیه نمود که مجدانه در راه علم و دانش تلاش نمایند و شکوه فرهنگی را برای سرزمین سنایی به ارمغان آورند.
در ادامه جناب آقای فیضی از دانشجویان طب معالجوی و خلیل الله علوی از دانشجویان دانشکده اقتصاد در مورد نقش و مسئوولیت های دانشجویان صحبت نموده و ویژگیها محصلان و مکلفیتهای اساسی آن را به بحث گرفتند. قرائت شعر توسط آقای سید محمداصغر کوثری از دانشجویان دانشکده حقوق و سخنرانی جناب آقای حمیدالله نثار رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت غزنی بخش دیگری از برنامه گرامیداشت روز جهانی دانشجو بود که در آن آقای نثار بیان داشتند: دانشجویان در کنار علوم عصری باید اهتمام جدی به فراگیری علوم دینی داشته باشند و تقوی الهی را ساخته و در راستای آبادی مملکت تلاش نمایند.
بخش دیگر این برنامه، تقدیر از محصلان برنده در مسابقه کتابخوانی دانشکده طب معالجوی، برندگان مسابقه کتابخوانی دانشکده های حقوق و علوم سیاسی و اقتصاد، محصلان با نظم و اخلاق دانشکده های اقتصاد، حقوق و علوم سیاسی، طب معالجوی و انستیوت علوم صحی خاتم النبیین(ص)، ممتازین کانکور خزانی ۱۴۰۲، محصلان فعال فرهنگی و همکار با آمریت فرهنگی در سال ۱۴۰۲، تیم اول مسابقات تورنمنت فوتسال جام نشاط و همبستگی در سال ۱۴۰۲ و نمایندگان صنوف پوهنتون و انستیتوت علوم صحی خاتم النبیین غزنی، بود که توسط ریاست دانشگاه، معاونین، رؤسای دانشکده ها و اساتید پوهنتون صورت گرفت.
این محفل با دعائیه مولوی سید عبدالصبور قریشی آمر دعوت و ارشاد پوهنتون خاتم النبیین به اختتام رسید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *