شنبه 1 ثور 1403 برابر با Saturday, 20 April , 2024

پوهنتون‌ها از پرارزش‌ترين نهادهايي هستند كه نقش اساسی در پيشرفت و توسعه جامعه دارند. آموزش عالي به عنوان يكي از عوامل مؤثر در تحقق برنامه های توسعه همه جانبه نگریسته می شود. بنابراين اگر رسالت اصلي آموزش عالي را تربيت و تأمين نيروي‌های انساني متعهد و متخصص مورد نياز كشور بدانيم، نظام آموزش عالي به عنوان پديده‌اي هدفمند داراي دو بعد كمي و كيفي است كه رشد متعادل و موزون آن نيز بايد در هر دو بعد كمي و كيفي به موازات يكديگر پیش برود. ارتقاء و بهبود كيفيت آموزش، هدف متعالي هر نظام آموزشي است كه دست نيافتن به اين هدف باعث به هدر رفتن منابع اقتصادي، زوال اعتماد به نفس و تزلزل شخصيت فردي و اجتماعي فراگيرندگان مي‌شود.
به همين دليل استفاده از رويكرد ارزشیابی‌های دروني و بیرونی با هدف بهبود مستمر كيفيت نظام دانشگاهي پروسه‌ای است که مي‌تواند ساز و كاري مناسب در جهت بهبود مستمر كيفيت نظام آموزش عالي و ارتقاء آن به حساب آمده و سهم پوهنتون در توسعه اجتماعی و انکشاف جامعه را تضمین نماید.
در پی تحقق اهداف فوق، هرچند پوهنتون خاتم‌النبیین(ص) شعبه غزنی ارزیابی‌های مستمر داخلی را انجام داده است، اینک، اما، مفتخر است که برای نخستین‌بار فرصت میزبانی هیأت محترم «نظارت و ارزیابی برنامه‌های لیسانس خصوصی» به رهبری محترم قاضی عبدالباری غفاری، آمر این نهاد، محترم قاری مستقیم نظامی، کارشناس نظارت از تطبیق قوانین و لوایح امور اکادمیک و محترم پوهنمل استاد محمدمسعود نیک‌نام، عضو کدر علمی پوهنتون غزنی را داشته است.
هیأت فوق‌الذکر در تاریخ‌های 08 و 09 / 03/ 1401 به پوهنتون تشریف‌آورده و دانشکده‌های اقتصاد، حقوق و علوم سیاسی را از ابعاد مختلف مورد ارزیابی قرار دادند. اعضای محترم هیأت در جلسه پایانی پوهنتون خاتم النبیین را یکی از نهادهای پیشرو در آموزش عالی خوانده و از کارهای علمی و تحقیقاتی انجام شده در این نهاد ابراز خرسندی نمودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *