یکشنبه 5 حمل 1403 برابر با Sunday, 24 March , 2024

یکشنبه ۲۲ عقرب ۱۴۰۱ش، سمینار آگاهی دهی درباره بورسیه های تحصیلی پوهنتون جنوب آسیا (SAU) و پوهنتون آلمان(DAAD) ، در پوهنتون خاتم النبیین(ص) غزنی برگزار گردید. این سمینار که از طرف مرکز مشاوره پوهنتون خاتم النبیین غزنی و با همکاری کمیته تحقیق دانشکده اقتصاد برگزار شده بود، با قرائت قرآن کریم آغاز شده و با صحبتهای دکتر هاشمی، مسئول بخش مشاوره پوهنتون، ادامه یافت. دکتر هاشمی در این صحبت به شرکت کنندگان در سمینار خیر مقدم گفته و بر اهمیت و ضرورت تحصیل در کشورهای خارجی تاکید نمودند و افزودند که مهاجرت با ترک وطن، دو مقوله و رفتار متفاوت است که یکی ضروری و دیگری مذموم است.

سپس سید عابد موسوی در باره چگونگی پذیرش و کسب بورسیه (ASU) و همچنین امتیازات و فرصت‌ های این دانشگاه صحبت کردند. آقای موسوی که از فارغ التحصیلان رشته کمپیوتر ساینسِ پوهنتون خاتم النبیین (ص) و از جمله شش محصل برتر مشغول به تحصیلِ مقطع ماستری در پوهنتون جنوب آسیا(ASU)  است، در ادامه صحبتهایشان پرداخت شهریه ماهانه، هزینه غذا، خوابگاه و پرداخت هزینه رفت و برگشت را از جمله امتیازات این بورسیه عنوان نمودند.

بعد از آقای موسوی، یکی از دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه آلمان، از طریق آنلاین، بورسیه پوهنتون آلمان (DAAD  ) را توضیح داده و در باره چگونگی پذیرفته شدن و کسب بورسیه این دانشگاه معلوماتی را ارائه نمودند. وی در بخش دیگری از  صحبت‌ها، ضمن پاسخگویی به سوالات دانشجویان، خاطر نشان ساخت که برای بدست آوردن این بورسیه داشتن استعداد فوق العاده مطرح نیست، بلکه این تلاش فرد است که تعیین کننده است. البته مدارک تحصیلی دیپلم برای لیسانس و لیسانس برای ماستری و هم‌چنین داشتن سی‌وی و ریکامندیشن لیتر از جمله مدارکی است که مطالبه می شود. همچنین داشتن نمرات تافل، معادل ۷۹ نمره و یک انگیزه نامه هم ضروری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *