شنبه 1 ثور 1403 برابر با Friday, 19 April , 2024

دانلود فرم ثبت نام کانکور

دانلود صفحه اول بروشور

دانلود صفحه دوم بروشور

ثبت نام آنلاین


معرفی

پوهنتون خاتم النبیین(ص) شعبه غزنی با حمایت معنوی فقیه فقید حضرت آیت الله العظمی محسنی(ره) و با همت اندیشمند محبوب و پر افتخار کشور جناب دکتر عبدالقیوم سجادی، رئیس عمومی دانشگاه خاتم النبیین(ص) و جناب الحاج محمد جواد محسنی، صاحب امتیاز ارشد پوهنتون، فعالیت های علمی و اکادمیک خویش را با جذب ده ها استاد توانمند و مسلکی و صدها محصل و دانشجو و به منظور انجام رسالت آموزشی و پژوهشی، در سال ۱۳۹۱ش، به ریاست دکتر حسین حبیبی، آغاز نمود؛ با نظام آموزشی کریدت که در آن برای رشته های علوم انسانی مجموعا ۱۳۶ کریدت و برای رشته طب مجموعا ۲۵۲ کریدت تعریف شده است. محصلان علوم انسانی این تعداد کریدت را بطور معمول در ۸ سمستر یا ۴ سال تحصیلی و محصلان رشته طب در ۱۲ الی ۱۶ سمستر یا ۶ الی ۸ سال تحصیلی می توانند سپری کنند. این پوهنتون از بدو تأسیس با استقبال وسیع مردم فرهنگ دوست غزنه واقع شده و اکنون یازده سال میشود که از طریق رشته های اقتصاد، حقوق، علوم سیاسی و طب معالجوی مشغول فعالیت، انجام رسالت اکادمیک و خدمت به کشور و جامعه علمی میباشد.

دیدگاه

دانشگاه خاتم‌النبیین (ص) شعبه غزنی مصمم است تا از طریق تدریس، تحقیق و عرضه خدمات، جایگاه معیاری را در عرصه تحصیلات عالی در سطح ملی کسب نماید.

مأموریت

پوهنتون خاتم‌النبیین(ص) شعبه غزنی در حال حاضر در راستای آموزش و تربیت نیروی انسانی از طریق تدریس، تحقیق و عرضه خدمات مصروف می‌باشد.


پوهنحی اقتصاد

پوهنحی اقتصاد با هدف آموزش و تربیت افراد متخصص و تأمین نیروهای انسانی مورد نیاز حوزه اقتصاد کشور، مثل وزارت‌خانه اقتصاد، بانکهای خصوصی و دولتی، مؤسسات اقتصادی، کدر علمی مراکز اکادمیک و تحقیقاتی اقتصادی… در سال ۱۳۹۱، همزمان با پوهنتون خاتم النبیین شعبه غزنی، آغاز به فعالیت نمود. در این رشته مضامینی تدریس میشود که به محصل امکان میدهد تا در بازار کار و ادامه‌ تحصیل در مقاطع بالاتر موفق باشد.

پوهنحی حقوق و علوم سیاسی

پوهنحی حقوق و علوم سیاسی با هدف آموزش و تربیت افراد متخصص، تامین نیروهای انسانی مورد نیاز وزارت‌خانه‌ها، ثارنوالی، محاکم، مؤسسات و سازمان‌های عمومی کشور و نیز پاسخگویی به نیاز های وکالت، قضاوت و مشاره حقوقی و سیاسی جامعه، در سال ۱۳۹۱ همزمان با پوهنتون خاتم النبیین شعبه غزنی، آغاز به فعالیت نمود. این پوهنحی در دو دیپارتمنت حقوق و علوم سیاسی برای محصلان خدمات علمی ارائه میکند.

پوهنحی طب معالجوی

پوهنحی طب معالجوی پوهنتون خاتم النبیین(ص) شعبه غزنی، با هدف تربیت نیروی های انسانی متهد و متخصص، کمک به سلامت افراد جامعه و نیازهای صحی کشور و تامین نیروهای انسانی مورد نیاز وزارت صحت عامه، شفاخانه های دولتی و خصوصی، کلینیکهای دولتی و خصوصی…، در سال ۱۳۹۱ همزمان با پوهنتون خاتم النبیین شعبه غزنی، آغاز به فعالیت نمود.

دانش طب از دانشهای پرطرفدار در جامعه است و فرصتهای مهم و متعدد کاری را برای محصلین خلق میکند.


فرصتهای تحصیلی در پوهنتون خاتم النبیین(ص) شعبه غزنی

  • تفاهم نامه های همکاری با نهادهای بیرونی جهت انجام کار عملی محصلان؛
  • برگزاری کنفرانسها و سمینارهای علمی اساتید و دانشجویان در راستای افزایش دانش تخصصی محصلان؛
  • برگزاری ورکشاپهای ارتقاء ظرفیت محصلان؛
  • لابراتوار مجهز؛
  • برگزاری کورسهای تقویتی رایگان و

امتیازات و امکانات

  • اساتید با تجربه و مسلکی، به سویه ماستری و دکترا

پوهنتون خاتم النبیین(ص) شعبه غزنی، تخصص را با تعهد گره زده است و افتخار دارد با اساتید متخصص و متعهد به سویه ماستری و دکترا مشغول ارائه خدمات علمی و آموزشی برای محصلان گرامی می‌باشد.

  • کتابخانه غنی و سالن مطالعه مناسب

کتابخانه‌ پوهنتون خاتم‌النبیین(ص) به عنوان غنی ترین کتابخانه تخصصی ولایت غزنی، در سال ۱۳۹۱ تأسیس شده و دارای بهترین کتاب‌های علمی و تخصصی در بخشهای علوم انسانی، دینی، طبی…، حدود ۱۵۰۰۰ عنوان کتاب، مجموعۀ از مجلات علمی- تخصصی داخلی و خارجی، روزنامه‌های معتبر داخلی، نرم‌افزار جستجو و امانت کتاب و دو سالن مجزا برای مطالعه طبقه ذکور و اناث میباشد. علاوه بر این کتابخانه این پوهنتون عضویت کتابخانه دیجیتال آنلاین سایتهای نورلیب و ژورنال های علمی-تخصصی سایت نورمگز را نیز داشته و دانشجویان را قادر به دانلود منابع مورد نظر، در هر زمان و مکان می نماید. ضمن اینکه تعداد زیادی از نرم‌افزارهای علمی الکترونیک، حاوی مهم‌ترین و معتبرترین کتاب‌های علمی و مورد نیاز پژوهشگران علوم انسانی و تجربی را خریداری و ثبت سیستم کمپیوتری نموده است. دانشجویان این دانشگاه می‌توانند به این خدمات نیز دسترسی داشته و کتاب ‌های الکترونیکی را برای همیشه و به صورت رایگان در اختیار داشته باشند.

  • شفاخانه کدری مجهز

شفاخانه معالجوی نور خاتم النبیین (ص) غزنی زیر مجموعه پوهنحی طب معالجوی پوهنتون خاتم النبیین (ص) است. این شفاخانه با هدف ارائه خدمات صحی به مردم غزنی و حمایت جدی از محصلان پوهنحی طب معالجوی پوهنتون خاتم النبیین در انجام کارهای عملی، ایجاد شده و دارای ۳۰ بستر برای تداوی بیماران می باشد.

  • مرکز آموزشهای کاربردی

این مرکز با هدف ارتقاء ظرفیت علمی و مهارتهای عملی محصلان و متقاضیان در سال ۱۴۰۱ش، ایجاد شده و در بخشهای زبان انگلیسی، کمپیوتر و ایجاد کورسهای تقویتی نرسینگ، قابلگی و فارمسی فعالیت دارد. اساتید مجرب ومسلکی اعطای سرتفکیت معتبر، فیس مناسب تحصیلی، تخفیف برای افراد بی بضاعت، مکان و صنوف مناسب تحصیلی… از جمله فرصتها و امتیازاتی است که برای محصلان و فراگیران این مرکز آموزشی و تحصیلی تدارک دیده شده است.

  • زمینه ادامه تحصیل در دوره ماستری

پوهنتون خاتم النبیین شعبه غزنی جهت ارتقاء دانش تخصصی محصلان خود تفاهمنامه های همکاری علمی با پوهنتونهای مختلف داخل و خارج از کشور را امضا نموده است. محصلان این مرکز علمی می توانند با استفاده از این فرصت، تحصیلات شان را در مقطع ماستری به صورت بورسیه و یا با تخفیفات ویژه ادامه دهند.

  • مرکز آی. تی با اینترنت پرسرعت

اینترنت پرسرعت یکی از امکانات مهم پوهنتون خاتم النبیین شعبه غزنی است. این وسیله مسیر ارتباط علمی با مراکز علمی جهان و استفاده از جدیدترین دستاوردهای علمی و تحقیقاتی آنها را برای اساتید و محصلان این پوهنتون باز میکند.

  • فیس مناسب با شرایط اقتصادی اکثریت مردم

پوهنتون خاتم النبیین(ص) شعبه غزنی با درک وضعیت و شرایط اقتصادی کشور، فیسی را برای تحصیل و فراگیری دانش در نظر گرفته که با درآمد اکثریت مردم و به خصوص افراد کم درآمد جامعه تناسب داشته باشد.

جدول فیس و تخفیفات

نـوع تخفــیف فیصدی مدت تخفیف
نفر اول کانکور 100% یک سمستر
نفر دوم کانکور 50% یک سمستر
نفر  سوم کانکور 30% یک سمستر
اول نمره عمومی پوهنتون (در طول یک سال) 100% یک سمستر
دوم نمره عمومی پوهنتون (در طول یک سال) 50% یک سمستر
سوم نمره عمومی پوهنتون (در طول یک سال) 30% یک سمستر
فیصدی بالای 95% (در طول یک سال) 10% یک سمستر
واجدین شرایط پوهنتون های خصوصی 10% طول دوره تحصیل
تخفیف فامیلی (اقارب درجه اول) 10% فی نفر طول تحصیل

اسناد لازم جهت ثبت نام

فارغان صنف ۱۲

  1. کـــاپی شــهادت نــامـــه یا نمــــرات ســـه ســـاله
  2. کاپی تـــذکـــره
  3. چهار قطعه عکس 3X4
  4. تکمیل فورم ثبت نام
  5. پرداخت هزینه ثبت نام (1000) افغانی

 فارغان صنف ۱۴

  1. داشـــتن حــد اقـــل 80 فیــصد نمـــرات
  2. کــاپی ســند 14 و ترانسـکریپت نمــرات
  3. کــاپی تـــذکـــره
  4. چهــار قعــطه عکـــس3X4
  5. تکمـــیل فـــورم ثبــت نــام
  6. ســپری نمــــودن امتــحان اختصاصی
  7. پـرداخت هـــزینه ثبــت نــام(1000) افغانی

آدرس: غزنی، سرک خواجه علی

0780700006-0795333391

@knughazni

www.khatam.edu.af

[email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *