پنج‌شنبه 4 اسد 1403 برابر با Wednesday, 24 July , 2024
There is nothing to show here!
Slider with alias none not found.

کلینیک حقوقی دانشگاه خاتم‌النبیین(ص) شعبه غزنی با همکاری دیپارتمنت حقوق، در ادامه محکمه تمثیلی که چندی قبل از سوی دانشجویان پسر برگزار گردیده بود؛ روز یکشنبه مورخ 13/9/1401 دومین محکمه تمثیلی را با ایفای نقش توسط دانشجویان اناث این پوهنتون برگزار نمود. در این برنامه که جمعی زیادی از استادان و دانشجویان رشته حقوق حضور داشتند. دانشجویان اناث رشته حقوق به شرح ذیل نقش ایفا نمودند:
1- قضاوت مند خانم سمیرا ایوبی به‌عنوان رییس جلسه؛
2- قضاوت یار حمیده زاهدی به عنوان عضو جلسه؛
3- قضاوت یار عاطفه عالمی به‌عنوان عضو جلسه؛
4- تمنا توانگر به‌عنوان منشی جلسه؛
5- مهناز محمدی به‌ عنوان داکتر طب عدلی؛
6- زهره نظامی به‌عنوان سارنوال قضیه؛
7- نجلا بیات و ام‌البنین محمدی به‌عنوان وکیل مدافع متهمین.
و چندی دیگری از دانشجویان در نقش شاهدان، متهمین قضیه، و …. ظاهر شدند.
آموزش عملی محکمه تمثیلی که از سوی استاد سارنوال سید ضیاءالله علوی طی حدود یکماه برگزار گردیده بود، با ابراز رضایت کامل دانشجویان همراه بود و دانشجویانی که دوره اموزش عملی را سپری نموده بودند از برگزاری این برنامه قدردانی نمودند و تقاضای استمرار چنین برنامه‌ها را دارند.
جناب اقای دکتر اصغری رییس دانشکده حقوق و علوم سیاسی که یکی از سخنرانان این برنامه بود،‌ روند دادرسی قضایی را در نظام حقوقی اسلام و سیستم‌های حقوقی معاصر توضیح دادند و گفتند که در نظام حقوقی اسلام روند دادرسی یک مرحله بوده و حکم صادره قطعی و غیر قابل استیناف خواهی است. در اخر برنامه، اقای سید تواب حسینی یکی از وکلای مدافع ولایت عزنی و استاد مرکز کارآموزی حقوقی پوهنتون خاتم النبیین غزنی به ارزیابی دانشجویان پرداختند و از اجراآت درست دانشجویان قدردانی به‌عمل آوردند.
کلینیک حقوقی از زحمات استاد گرانقدر سارنوال علوی و دانشجویان گرامی تقدیر و تشکر دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *