شنبه 1 ثور 1403 برابر با Friday, 19 April , 2024

کلینیک حقوقی دانشگاه خاتم‌النبیین(ص) شعبه غزنی با همکاری دیپارتمنت حقوق، در ادامه محکمه تمثیلی که چندی قبل از سوی دانشجویان پسر برگزار گردیده بود؛ روز یکشنبه مورخ 13/9/1401 دومین محکمه تمثیلی را با ایفای نقش توسط دانشجویان اناث این پوهنتون برگزار نمود. در این برنامه که جمعی زیادی از استادان و دانشجویان رشته حقوق حضور داشتند. دانشجویان اناث رشته حقوق به شرح ذیل نقش ایفا نمودند:
1- قضاوت مند خانم سمیرا ایوبی به‌عنوان رییس جلسه؛
2- قضاوت یار حمیده زاهدی به عنوان عضو جلسه؛
3- قضاوت یار عاطفه عالمی به‌عنوان عضو جلسه؛
4- تمنا توانگر به‌عنوان منشی جلسه؛
5- مهناز محمدی به‌ عنوان داکتر طب عدلی؛
6- زهره نظامی به‌عنوان سارنوال قضیه؛
7- نجلا بیات و ام‌البنین محمدی به‌عنوان وکیل مدافع متهمین.
و چندی دیگری از دانشجویان در نقش شاهدان، متهمین قضیه، و …. ظاهر شدند.
آموزش عملی محکمه تمثیلی که از سوی استاد سارنوال سید ضیاءالله علوی طی حدود یکماه برگزار گردیده بود، با ابراز رضایت کامل دانشجویان همراه بود و دانشجویانی که دوره اموزش عملی را سپری نموده بودند از برگزاری این برنامه قدردانی نمودند و تقاضای استمرار چنین برنامه‌ها را دارند.
جناب اقای دکتر اصغری رییس دانشکده حقوق و علوم سیاسی که یکی از سخنرانان این برنامه بود،‌ روند دادرسی قضایی را در نظام حقوقی اسلام و سیستم‌های حقوقی معاصر توضیح دادند و گفتند که در نظام حقوقی اسلام روند دادرسی یک مرحله بوده و حکم صادره قطعی و غیر قابل استیناف خواهی است. در اخر برنامه، اقای سید تواب حسینی یکی از وکلای مدافع ولایت عزنی و استاد مرکز کارآموزی حقوقی پوهنتون خاتم النبیین غزنی به ارزیابی دانشجویان پرداختند و از اجراآت درست دانشجویان قدردانی به‌عمل آوردند.
کلینیک حقوقی از زحمات استاد گرانقدر سارنوال علوی و دانشجویان گرامی تقدیر و تشکر دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *