شنبه 1 ثور 1403 برابر با Saturday, 20 April , 2024

به گزارش پوهنحی طب معالجوی پوهنتون خاتم‌النبیین(ص) شعبه غزنی، ورکشاپ سه‌روزه‌ی آموزشی روش تحقیق برای محصلین طب معالجوی برگزار گردید.

این کارگاه آموزشی به همت کمیته‌ی تحقیق دانشکده طب معالجوی از تاریخ 10/3/1401 آغاز و الی تاریخ 12/3/1401 ادامه یافت که با استقبال گسترده‌ی محصلین قرار گرفت.

در پایان این ورکشاپ سه‌روزه برای دانشجویان منظم این دوره تصدیق‌نامه‌ی «اشتراک در ورکشاپ روش تحقیق» توسط ریاست محترم دانشگاه، رئیس و مسئولین پوهنحی طب معالجوی اهدا شد.

ریاست محترم دانشگاه، جناب دکتر حبیبی در مراسم توزیع تصدیقنامه‌ی اشتراک‌کنندگان ضمن تشکر و قدردانی از برگزارکنندگان برنامه، اهتمام به امر تحقیق و پژوهش را از مهم‌ترین ویژگی‌های دنیای مدرن بر شمرده و بیان داشتند که دانشگاه خاتم‌النبیین(ص) شعبه غزنی بعنوان یکی از مراکز علمی و اکادمیک خوش‌نام کشور تلاش خواهد کرد تا با راه‌اندازی برنامه‌های آموزشی مفید برای محصلان و اساتید بستر خوبی را برای فعالیت‌های پژوهش‌محور فراهم سازد.

محمداسماعیل احمدیار، استاد دانشکده‌ی طب معالجوی و برگزارکننده‌ی این کارگاه آموزشی در صحبت با آمریت فرهنگی و ارتباطات در خصوص اهمیت این برنامه گفت:

«بحث توسعه و توسعه نیافتگی از مفاهیمی است که در سده بیستم وارد ادبیات علمی جهان شده و توجه کشورهای مختلف را به خود معطوف داشته است. ممالک مختلف جهان در راستای دستیابی به این مهم طرحهای مختلفی را روی دست گرفته و مورد اجرا قرار داده اند؛ اما رسیدن به این آمال بدون اهتمام تام و تمام به تحقیق و پژوهش امکان پذیر نیست؛ به گونه ای که امروزه از تحقیق و پژوهش به عنوان «موتور توسعه و پیشرفت» و «سنگ زیربنا»ی آن یاد می شود» روی این اساس توجه به بحث نویسندگی و آشنایی دانشجویان به روش تحقیق و پژوهش اصولی و معیاری که از سیاست‌های اصلی و راهبردی دانشگاه خاتم النبیین(ص) شعبه غزنی است. این مرکز علمی در این مسیر نشستهای مختلف نظری و عملی را روی دست گرفته و در قالب کارگاههای روش تحقیق… به افزایش دانش و مهارت نویسندگی دانشجویان مبادرت می ورزد.

یک پاسخ

  1. برگذاری ورکشاپ های همانند این، بسیار وبی نهایت موثر هست واقعا عالی وظرفیت ساز است .

    امیدوار که ورکشاپ های تخنیکی و کلیدی منطبق بارشته مرتبط در ایند وبه تعدد برگذار کنید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *