پنج‌شنبه 4 اسد 1403 برابر با Thursday, 25 July , 2024
There is nothing to show here!
Slider with alias none not found.

این سمینار به ابتکار دیپارتمنت طب معالجوی، با همکاری کمیته فرعی تحقیق و محصلان پوهنحی طب معالجوی پوهنتون خاتم النبیین شعبه غزنی، روز پنجشنبه مؤرخ 3 / 3 / 1403 ساعت 9 الی 10 قبل از ظهر، در سالن اجتماعات ابوریحان، با حضور گسترده‌ محصلین پوهنحی طب معالجوی برگزار گردید.

جلسه با آیات کلام‌الله مجید توسط قاری صاحب عبیدالله احمدی، از محصلین این پوهنحی آغاز شده و با صحبتهای داکتر باقر سعیر، متخصص و جراح عصب و از اساتید پوهنحی طب معالجوی، ادامه یافت. داکتر سعیر در این صحبتها، تعهد پوهنحی طب معالجوی پوهنتون خاتم النبیین شعبه غزنی را به ارزش‌های علمی و اکادمیک اعلام داشته و افزود که پوهنحی طب معالجوی، تلاش دارد تا در راستای فراهم نمودن زمینه های‌ فعالیت‌های تحقیقاتی دانشجویان، اقدامات مفید و مؤثری را انجام دهد. وی برگزاری سمینارهای علمی- تحقیقاتی دانشجویان را یکی از این اقدامات مهم عنوان نمود.

پس از صحبتهای داکتر سعیر، آقای مهران طهماس، از محصلان دانشکده طب معالجوی، سمینار علمی شان را ارائه نمود. وی در این ارائه تیروئید را یکی از غده های مهم بدن دانست که وظیفه کنترل متابولیسم‌ها را بر عهده دارد و در فرایند متابولیسم، مواد غذایی وارد شده به بدن تبدیل به انرژی می‌شود. طبق ارائه آقای طهماس، این بیماری از جمله بیماری های ارثی و اکتسابی است که افراد در هر گروه سنی، ممکن است در معرض ابتلا به آن قرار گیرند. 

عناوینی مثل پرکاری تیروئید، کم کاری تیروئید، آزمایش تیروئید، علایم پرکاری و کم‌کاری تیروئید، راه‌های پیشگیری از کم کاری و پرکاری تیروئید و راه‌های درمان و تشخیص آن از عناوین دیگری بود که در این سمینار طرح شده و به صورت مفصل در باره آن توضیحاتی را ارائه شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *