چهارشنبه 8 حمل 1403 برابر با Tuesday, 26 March , 2024

شکوه تعهد و تخصص در مرکز ثقافت اسلامی و دیار سنایی

بدون تردید در میان جشن های زندگی، علاوه بر جشن ازدواج و تولد، جشن فارغ التحصیلی از مقاطع مختلف تحصیلی جشن دیگری است به همان اندازه ارزشمند و مقدس و به همین خاطر یکی از بهترین لحظات عمر انسان به شمار می رود. اندیشیدن و تفکر یکی از ویژگی های ممتاز هر انسانی است. تعلیم و تربیت، اندیشه و ژرف نگری در کشف لایه های علوم و فنون دو بال ضروری پرواز برای موفقیت های فردی و توسعه جامعه بشری به حساب می آیند.

فراغت از تحصیل در هر مقطعی در واقع یک سرانجام خوش برای اتمام آن مرحله و سرآغازی مسئولیت خطیر خدمت به جامعه انسانی است. جشن فراغت از تحصیل نشانه ای به ثمر نشستن تلاش های شبانه روزی کسانی است که با از خودگذشتگی ها و تلاش های طاقت فرسا، رسیدن به قله های دانش و معرفت را هدف خود قرار داده بودند. جشن فراغت از تحصیل اگر از سویی نشان از پشت سر گذراندن لحظات سخت و طاقت فرسای تحصیل دارد، از سوی دیگر نوید بخش آینده بهتری است که در انتظار فرد و جامعه قرار دارد. جشن فراغت از تحصیل نشانه ای به ثمر نشستن تلاش های والدین، استادان و تمامی دست اندرکارانی است که با تحمل مرارت ها توانستند با به ثمر رسانیدن نهال هایی و روشن نمودن شمع هایی، آینده متفاوتی را ترسیم نمایند.

دانشگاه خاتم النبیین (ص) شعبه غزنی مفتخر است که در طول ده سال گذشته بیش از دو هزار دانشجوی اناث و ذکور متعهد و متخصص را در رشته های مختلف کاربردی تحویل جامعه نماید. دانشگاه با برگزاری پنجمین و ششمین دوره جشن فراغت از تحصیل در مورخ 04/ 09/ 1400، ضمن سپاس خدای سبحان، این موفقیت بزرگ را به محصلان گرامی، خانواده های محترم شان، جامعه علم دوست افغانستان و بخصوص دیار تمدن سنایی و پایتخت فرهنگی جهان اسلام تبریک عرض می دارد.

در روز پنجشنبه مورخ 04/ 09 / 1400 پنجمین و ششمین گردهمای فارغ التحصیلان پوهنتون خاتم النبیین شعبه غزنی در سالن ثقافت اسلامی شهر برگزار گردید.

در این همایش بیش از سه هزار نفری که می توان آن را بزرگترین جشنواره سال تا این لحظه به حساب آورد، تعداد 350 نفر از دانشجویان اناث و ذکور دانشگاه در رشته های مختلف علوم طبی، علوم سیاسی، حقوق، اقتصاد و انستیتوت علوم صحی در یک دور مارتون چند ساله، سرانجام پایان دوره تحصیلات خود را جشن گرفتند. اساتید، مسئولین و کارمندان دانشگاه همراه با والدین و خانواده های محصلان در کنار مقامات ا.ا.ا ، علماء و متنفذین شهر نظاره گر جشن فارغ التحصیلی این عزیزان بودند.

جلسه با تلاوت قرآن کریم آغاز گردید. آنگاه معاونت علمی ـ تدریسی پوهنتون، جناب استاد رضایی پیام صاحبان امتیاز را قرائت نمودند. سپس جناب دکتر حبیبی، ریاست محترم دانشگاه، ضمن خوشامدگویی به مهمانان و تبریک جشن فارغ التحصیلی به دانشجویان، سخنان ارزشمندی در باب علم، تمدن، دانشگاه و آینده کشور ارایه نمودند. در خلال برنامه تعدادی از نهادها و سازمان های مردمی شهر از ریاست محترم دانشگاه با ارایه هدایا قدردانی نمودند. جلسه با ارایه سخنرانی تعدادی از مقامات رسمی کشور (استاد حنفی نماینده وزارت تحصیلات عالی، خلیفه شهید خیل معین وزارت معارف، مولوی مصباح، رئیس صحت عامه و معاونت اطلاعات و فرهنگ شهر)، گروه سرود لیسه شمس العارفین و لیسه نور غزنه ادامه یافته و در ختم برنامه مراسم اهدای لوح تقدیر، لوح تبریک و تندیس پنجمین و ششمین دور جشن فراغت به محصلان گرامی ارایه گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *