شنبه 1 ثور 1403 برابر با Saturday, 20 April , 2024

در تاریخ اسلام، هیچگاه فاجعه ای به این بزرگی و عظمت رخ نداده است که موجود بی مقداری مثل یزید که سراسر سیاهی و تباهی است و اسیر دست شیطان، در جایگاه پیامبر آخرالزمان که آورنده قرآن است و فریادگر توحید و عدالت، تکیه زند و به نام عنوان خلیفه و جانشین کاملترین انسان و نماینده نظام قرآنی و مجری احکام الهی بر مقدرات امت اسلامی مسلط شود و حکمرانی کند. واضح است که پیامد این فاجعه بزرگ چیزی جز شکلگیری تباهستانی نخواهد بود که در آن همۀ آثار تربیتی قرآن نابود شده و میرفت که انحطاط عصر جاهلیت در قالب جدید و به نام اسلام احیا گردد.
در چنین هنگامۀ زوال ارزشها است که امام حسین (ع) رسالت بزرگ جداسازی حق از باطل و عدل از ظلم را بردوش کشید و با اهدای خون سرخ خود و برگزیدگان امت محمد(س) و با پذیرش اسارت زنان و کودکان خاندان عترت و طهارت(علیهم السلام)، چهره واقعی، هراسناک و اهریمنی جاهلیت از نو جان یافته را برای همگان نمایان ساخت و با خلق چنین نهضت تاریخی روشنگرانه و فروغ گستر، عاشورایی ساخت که مشعلی هدایت شد، برای تمام تاریخ و الگویی گردید، برای همه آزادیخواهان و عدالت طلبان، معیاری شد، جهت تشخیص حق از باطل و فرصتی گشت، جهت گسترش همه جانبه خورشید حقیقت در تمامی برهه های از تاریخ پس از خود…
اینک ماییم و فرصتهایی که عاشورا ایجاد کرده است و مسئولیت سنگین جلوگیری از یزیدی شدن جامعه. مسئولیتی که بدون درک درست حماسه شکوهمند عاشورا و تبیین آگاهانه اهداف بلند توحیدی و ظلم ستیزانه آن امکان پذیر نیست.
دانشگاه خاتم النبیین(ص) شعبه غزنی، فرارسیدن ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) و حماسه جاوید عاشورا را برای عزاداران و سوگواران آن حضرت تسلیت عرض نموده و از خداوند بزرگ توفیق حرکت در مسیر اهداف قیام حسینی را تمنی دارد.
ریاست، معاونین، اساتید، کارمندان و نیروهای خدماتی دانشگاه خاتم النبیین شعبه غزنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *