[xyz-ips snippet="shamsi"]
There is nothing to show here!
Slider with alias none not found.

شناسایی و معرفی محصلان برجسته و ممتاز و تقدیر مادی و معنوی از سعی و تلاشهای خستگی ناپذیر و کمال جویانه آنها از سیاستهای اصلی و همیشگی پوهنتون خاتم النبیین(ص) شعبه غزنی در راستای افزایش انگیزه های محصلین و تربیت نیروهای انسانی توانمند کشور است. به همین منظور، روز چهارشنبه، مورخ ۱۱/۷/۱۴۰۳، برنامه تقدیر از محصلان برتر سال ۱۴۰۲ و نیز تجلیل از برترینهای کانکور بهاری و خزانی سال ۱۴۰۳ در سالن اجتماعات ابوریحان برگزار شد.
این برنامه که با همت آمریت فرهنگ، دعوت و ارشاد اسلامی پوهنتون و همکاری معاونت امور محصلان تدارک دیده شده و در آن معاونین، رؤسای دانشکده ها، اساتید و کارمندان پوهنتون خاتم النبیین شعبه غزنی و همچنین ریاست محترم پوهنتون تخنیکی غزنی، محصلان ممتاز و اعضای خانواده های محترمشان و نیز سایر محصلان پوهنتون شرکت داشتند، با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط سید هادی سجادی از محصلان دانشکده طب معالجوی آغاز شده و با سخنرانی معاونت محترم امور محصلان جناب استاد فصاحت ادامه یافت.
استاد فصاحت در این صحبتها حضور معاونین، رؤسای دانشکده ها، اساتید، آمرین بخشهای مختلف پوهنتون، محصلان ممتاز و مهمانان گرامی را در این برنامه خیرمقدم گفته و از دکتر بسم الله مهدوی آمریت محترم فرهنگ، دعوت و ارشاد اسلامی به خاطر زحماتی که برای دایر کردن چنین جلساتی متقبل می شود، تقدیر و تشکری نمود. ایشان در ادامه به نقش عدالت در انسجام اجتماعی پرداخته و دیدگاه های مختلف در مورد عوامل اجتماعی بودن انسان و شکلگیری جامعه را مورد بحث قرار دادند. استاد فصاحت در ادامه عوامل حفظ انسجام اجتماعی در شرایط بحرانی را مورد توجه قرار داده و نظریات متفکران اسلامی و غیر اسلامی را در این زمینه بازگو نمود. به باور ایشان، متفکران اسلامی قانون مداری مبتنی بر عدالت و عدالتی مبتنی بر وحی و ارزشهای اعتقادی را از عوامل مهم همبستگی اجتماعی در چنین شرایطی تلقی میکنند.
سخنران بعدی این برنامه مولوی فدامحمد محمدی رئیس محترم پوهنتون تخنیکی غزنی بود. ایشان ضمن تقدیر از ریاست و مسئولین پوهنتون خاتم النبیین شعبه غزنی به خاطر رویکردهای اصولی و ارزشی، کارکردها، فعالیتها، دستاوردها و خدمات ارزشمند آن، تقدیر از پیشتازان علم و دانش را مهم و ضروری دانسته و راهی به پیشرفت کشور بیان داشت. وی در ادامه به اهمیت علم و تکنولوژی اشاره نموده و عوامل عقب ماندگی جوامع اسلامی در این زمینه را نیز به بحث گرفت.
بخش دیگر این برنامه، تقدیر از محصلان برتر پوهنتون بود که توسط معاونین و اساتید محترم پوهنتون خاتم النبیین(ص) شعبه غزنی و رئیس محترم پوهنتون تخنیکی غزنی در بخشهای:

  1. تقدیر از محصلان برتر در سطح پوهنتون در سال ۱۴۰۲؛
  2. تقدیر از محصلان برتر دانشکده طب معالجوی در سال ۱۴۰۲؛
  3. تقدیر از محصلان برتر دانشکده اقتصاد در سال ۱۴۰۲؛
  4. تقدیر از محصلان برتر دانشکده حقوق و علوم سیاسی در سال ۱۴۰۲ و
  5. تقدیر از برترینهای کانکور بهاری و خزانی سال ۱۴۰۳؛
    صورت گرفت.

بایسته ذکر است که اجرای این نامه را آقایان عبدالرزاق صداقت و صبغت الله نجیبی دو تن از محصلان پوهنتون بر عهده داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *