شنبه 1 ثور 1403 برابر با Saturday, 20 April , 2024

شناسایی دانشجویان فعال فرهنگی و بسترسازی رشد و شکوفایی خلاقیتهای فرهنگی آنها از وظایف و سیاستهای همیشگی پوهنتون خاتم‌­النبیین(ص) شعبه غزنی است. در این راستا روز دوشنبه ۳ دلو ۱۴۰۱ش، برنامه تقدیر از دانشجویان فعال فرهنگی که بیشترین و بهترین همکاری مؤثر فرهنگی را، در سال ۱۴۰۱ش، با آمریت فرهنگی و ارتباطات این پوهنتون داشته­اند، در دفتر ریاست محترم پوهنتون برگزار شد. در این برنامه که معاونین محترم دانشگاه، رؤسای دانشکده­‌ها، آمرین دیپارتمنت‌ها و سایر اساتید و کارمندان پوهنتون خاتم ­النبیین شعبه غزنی نیز حضور داشتند، از سید محمداصغر کوثری، بسم الله فطرت و خانم تمنا توانگر به عنوان دانشجویان فعال فرهنگی در سال ۱۴۰۱ش، تقدیر به عمل آمد.

در ابتدای این برنامه دکتر بسم­ الله مهدوی، سرپرست آمریت فرهنگی و ارتباطات، از حضور معاونین محترم، رؤسای دانشکده­ها و دیگر حضار محترم و نیز از تلاشها و همکاریهای مؤثر فرهنگی دانشجویان با آمریت فرهنگی و ارتباطات دانشگاه تقدیر و تشکری نموده و در مورد این برنامه و چرایی انتخاب این دانشجویان به عنوان فعالان فرهنگی و همکار آمریت فرهنگی در سال ۱۴۰۱ توضیحاتی را ارائه نمود. بعد دکتر محمدداود مدقق، معاون علمی- تدریسی دانشگاه، کسب عنوان دانشجویان فعال فرهنگی را به محصلان برگزیده تبریک گفته و در مورد اهمیت فرهنگ توضیحاتی ایراد نمود و کار فرهنگی را اساسی و بنیادی عنوان کرد. سپس دکتر محمدرحیم اصغری، رئیس محترم دانشکده حقوق و علوم سیاسی، صحبت نموده و در ابتدای صحبت‌هایشان، ضمن تقدیر از آمریت فرهنگی و ارتباطات پوهنتون به دلیل تدارک این برنامه، کسب عنوان دانشجوی فعال فرهنگی را برای دانشجویان برگزیده تبریک گفت. دکتر اصغری در ادامه صحبتها، کار فرهنگی را یک کار مقدس توصیف کرد و حضور فعال دانشجویان در عرصه­ های دینی و اجتماعی و انجام فعالیتهای فرهنگی را یک وظیفه دینی و اسلامی بیان داشت. ایشان در بخشی دیگری از صحبتها به استعمار فرانو اشاره نموده و از آن به عنوان استعمار فرهنگی، نوعی تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی غرب تعبیر نمود. دکتر اصغری در بخش پایانی صحبت‌هایشان استقلال واقعی کشورها را با استقلال فرهنگی آن پیوند زده و دستیابی به استقلال سیاسی، اقتصادی… را بدون استقلال فرهنگی فاقد معنا و مفهوم دانست.

این برنامه با اعطای لوح تقدیر به دانشجویان فعال فرهنگی توسط معاونین محترم، رؤسای دانشکده­‌های حقوق و علوم سیاسی، اقتصاد و معاون دانشکده طب معالجوی، پایان یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *