دوشنبه 3 ثور 1403 برابر با Monday, 22 April , 2024

روز سه شنبه ۱۱ عقرب ۱۴۰۱ش، سمینار علمی دانشجویی « بررسی اصول بنیادین حقوق محیط زیست در قوانین افغانستان و اسناد بین‌المللی» در سالن ابوریحان پوهنتون خاتم النبیین(ص) غزنی برگزار گردید. این سمینار که در راستای ارتقای ظرفیت ترتیب داده شده بود، با تلاوت آیات کلام‌الله مجید توسط محمدرضا ذهین، دانشجویی سمستر اول حقوق و اجرای خانم زهره نظامی، دانشجوی سمستر دوم حقوق، آغاز شده و با ارائه خانم مرسل اعظمی، چمن امیری و مهناز محمدی، دانشجویان سمستر دوم حقوق، در مورد توضیح و تبیین اصول بنیادین حقوق محیط زیست ادامه یافت.

در ادامه،‌دکتر خادم حسین حبیبی، رئیس دانشگاه و عضو هیأت علمی دیپارتمنت حقوق، استاد محمدعلی حیدری و دکتر محمدرحیم اصغری، از اعضای هیأت علمی دیپارتمنت حقوق، نیز ایراد سخن نمودند. دکتر حبیبی در صحبتهایشان، ضمن تقدیر از مسئولین دانشکده و دیپارتمنت حقوق، اساتید و دانشجویان، به توضیح نحوه ارایه سمینار پرداخته و توجه دانشجویان را به رعایت مسائل شکلی و محتوایی در ارائه و اجرای سمینارهای علمی معطوف ساخت. استاد حیدری نیز پیشینه تاریخی پیدایش حقوق محیط زیست را مورد بررسی قرارداده و آن را از زیر مجموعه‌های مهم حقوق بین الملل و نسل سوم حقوق بشر عنوان نمود. جناب دکتر محمدرحیم اصغری که راهنمایی دانشجویان را در برگزاری این سمینار علمی نیز بر عهده داشت، به بررسی و ارزیابی سمینار دانشجویان پرداخته و اصول بنیادین حقوق محیط زیست را مورد بحث و بررسی قراردادند. دکتر اصغری، در بخشی از صحبتها نقش دانشجویان ارایه کننده را فعالانه عنوان نموده و افزودند که: هرچند نواقصی در ارایه دانشجویان وجود داشت، اما صرف حضور، سهم‌گیری و اشتیاق دانشجویان در سهم‌گیری این سمینارها مایه مسرّت و برای استادان و دانشگاه خاتم‌النبیین(ص) غزنی امیدوار کننده است.

گفتنی است که این سمینار علمی تحت پوشش رسانه‌های داخلی نیز قرار گرفته و دانشجویان و سایر اشتراک کنندگان بیرونی نیز از برگزاری چنین برنامه‌های علمی ابراز رضایت و خرسندی نمودند و آن را در توسعه اجتماعی مؤثر خواندند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *